• GT86
  • Az új GT86 tervezői olyan szenvedélyes autórajongók, akiknek egyetlen célja volt: megteremteni az autóvezetés vegytiszta örömét.
  • Az új, 2011-es Hiluxot keménynek és nagy teljesítményre képes autónak építettük. Sziklaszilárd alvázának köszönhetően a Hilux ereje és megbízhatósága legendás.
  • Az Új Avensis...
  • A sedan vagy kombi karosszériával egyaránt megrendelhető Toyota Avensis most elegáns, új formatervet, kifinomult utasteret és számos intelligens technológiát kínál.
  • Látványos formaterv, csúcsminőség, bőséges tér, és innovatív technológiák – ezek az alkotóelemek garantálják, hogy az új Toyota Corollának boldog és büszke tulajdonosa lesz.
  • A Priusban korunk legmodernebb technológiája működik. Fejlett Hybrid Synergy Drive® hajtása, finoman kidolgozott aerodinamikája és könnyű szerkezete révén az autó nemcsak lélegzetelállító teljesítményt, hanem világelső fogyasztást és ultra-alacsony CO2-kibocsátást is kínál.

A plug-in hybrid járművek kísérleti programjának...

...második évében gyűjtött adatok megerősítik a kezdeti kedvező üzemeltetési tapasztalatokat

A Toyota, a francia energiaszolgáltató EDF, valamint Strasbourg városa és Városi Közművállalata ma közzétették azokat az adatokat, amelyeket a Strasbourgban futó plug-in hibrid (PHV) program második évében gyűjtöttek össze. A 2010. április 27-én útjára indított nagyszabású bemutató program célja, hogy a Toyota PHV-it használó autósok visszajelzései alapján feltárja a felhasználói szokásokat, s ezen keresztül tapasztalatokat gyűjtsön a nyilvános feltöltő állomások infrastruktúrájának kialakításához. Az eddigi adatok alapján bebizonyosodott, hogy:

 

  • A teljes energiaköltség (villamos áram és üzemanyag) megtakarítása eléri a 7 EUR/100 km (1) összeget, ami 53 százalékot jelent.
  • Az üzemanyagköltség 64 százalékkal, a CO₂-kibocsátás pedig 58 százalékkal kevesebb, mint egy azonos méretű benzinmotoros autó esetében. A dízelmotoros autókkal összehasonlítva az üzemanyagköltség 40 százalékkal alacsonyabb.
  • A Prius Plug-in Hybrid 2012 nyarának végén lép piacra, méghozzá olyan modellként, amelynek gazdaságos működését valós felhasználói visszajelzések igazolják.
  • A feltöltések 97 százaléka a munkahelyen vagy otthon történt. Az autósok tehát jóval kisebb mértékben használták a nyilvános feltöltő infrastruktúrát. Ugyanakkor általánosabb gyakorlattá vált, hogy a partnerek kezdeményezésére a vállalatok megosztották egymás közt a feltöltési pontokat, hogy optimalizálják az autók elektromos üzemmódban való használatát.

Toyota Plug-in Hybrid jármű

A plug-in hybrid járművek az elektromos és a full hybrid hajtás minden előnyét egyesítik. A Toyota plug-in hybridjében ugyanaz a full hybrid hajtáslánc működik, mint a Prius modellben, ám az autóban nagyobb akkumulátor található, amely külső áramforrásról, akár az otthoni elektromos hálózatról is feltölthető. Elektromos (EV) üzemmódban a jármű halkan és nulla károsanyag-kibocsátással működik a rövid és közepes távolságú utazások során. A hosszabb utakon az autó hibrid hajtásra (HV) vált; a benzin- és elektromotor összehangolt teljesítménye kiváló vezetési élményt biztosít, ugyanakkor pedig csökkenti a közlekedés környezetre gyakorolt hatását.

A második év adatai

Az első évhez hasonlóan 10-ből 9 autós többnyire napi egy alkalommal töltötte PHV-ja akkumulátorát, ami átlagosan 75 percet vett igénybe. A felhasználók többsége utazásainak egyharmadában (34%) EV üzemmódban közlekedett. Vezetési és töltési szokásaiktól függően az autósok jelentősen csökkenthették üzemanyag-fogyasztásukat: járművük egy azonos méretű benzinmotoros modellhez képest több mint 50 százalékkal kevesebbet fogyasztott napi egy feltöltéssel (24/76% EV/HV használati arányok mellett). Napi két feltöltés mellett (EV/HV használati arány: 56/44%) az üzemanyag-megtakarítás elérte a 64 százalékot is. Azok, akik naponta kétszer töltötték fel az akkumulátort, 100 kilométerenként 7 euróval csökkentették energiaszámlájukat(1); azok pedig, akik a napi egyszeri feltöltést választották, 6,20 euró megtakarítást értek el 100 kilométerenként. (1)

Az autósok megtakarításai mellett ne feledkezzünk meg a környezeti előnyökről sem, hiszen az EV üzemmód gyakori használata jelentősen mérsékelte az autók CO₂-kibocsátását. Egy azonos méretű benzinmotoros modellhez képest ez a csökkenés eléri az 58 százalékot, ha az autós a napi kétszeri feltöltést választja (napi egy feltöltés mellett a CO₂-kibocsátás 50 százalékkal csökken).

2012: piacra lép a Toyota Prius Plug-in Hybrid

A felhasználók visszajelzései rendkívül értékesnek bizonyultak a Plug-in Hybrid 2012 nyarára időzített európai bemutatójának előkészítésében. A kereskedelmi forgalomban kapható Toyota Prius Plug-in Hybrid modellekben a vásárlók egy gomb megnyomásával válthatnak az EV és a HV üzemmód között. Ez az új megoldás fontos lehet azok számára, akik szeretnék az akkumulátor teljes kapacitását arra az időre tartalékolni, amikor egy hosszú utazás után visszaérnek a városba. Az autó elektromos hatótávolságát 25 százalékkal, 25 kilométerre növeltük. A töltőkábel súlyát 26 százalékkal csökkentettük, így az könnyebben használható. Végezetül pedig 10 százalékkal növeltük a csomagtér méretét, így az eléri a 3. generációs Toyota Prius befogadóképességét (403 helyett 443 liter).

Az EV és HV hajtásláncok egyedi kombinációjának köszönhetően a Prius Plug-in Hybrid teljes hatótávolsága akár 1200 km is lehet. A PHV még az elektromos hajtás kikapcsolása után is mindössze 3,7 l/100 km üzemanyag-fogyasztással közlekedik, miközben CO₂-kibocsátása csupán 86 g/km.

Michel Gardel, a Toyota Motor Europe kommunikációért, külső kapcsolatokért és környezetvédelemért felelős alelnöke így nyilatkozott: “Örömmel vállaltunk részt ebben a projektben, együttműködve partnereinkkel, akik előtt ugyanaz a cél lebegett: elősegíteni a fenntartható, környezetkímélő mobilitás megteremtését.”

Majd hozzátette: “Vezérlő elvünk, az ‘Ügyfél az első’ szemlélet jegyében arra törekszünk, hogy egyre jobb autókat készítsünk. Éppen ezért komoly értéket képviseltek számunkra a projekt során összegyűlt felhasználói visszajelzések, amelyeket kiválóan hasznosítottunk az idén nyáron forgalomba kerülő Toyota Prius Plug-in Hybrid megalkotása során. Az immár két éve futó bemutató program tapasztalatai alapján szilárdan hisszük, hogy vadonatúj modellünk a vásárlók széles rétegeit érdekli majd.”

A feltöltő infrastruktúra fejlődése

A feltöltő infrastruktúra tekintetében az elmúlt tizenkét hónap során az új feltöltő boxok bevezetése jelentette a legfontosabb előrelépést; ezek a berendezések részletes információkat adnak a feltöltés költségeiről. Az EDF által nyújtott információ minden felhasználó számára személyre szabottan elérhető az interneten. A rendszer használata során kiderült, hogy egy átlagos feltöltés költsége mintegy 0,3 euró (minden költséget beleszámítva).

A boxok számos egyéb, a partnerek számára fontos funkcióval is rendelkeznek:

  • Időzített éjszakai feltöltés. Az éjszakai tarifát használó autósok így tovább optimalizálhatják a feltöltés költségeit.
  • Az autó ‘előzetes klimatizálása’ (télen felfűtés, nyáron lehűtés). Ez a funkció nem gyakorol hatást az akkumulátor töltöttségi szintjére.

A tervek szerint az EDF tovább folytatja a feltöltés-programozási opciók és az energiafogyasztást ellenőrző berendezések fejlesztését; e funkciókat a vállalati és az otthoni felhasználók mobiltelefonos alkalmazásokkal vagy az interneten keresztül kezelhetik. Emellett elérhetők lesznek majd olyan szolgáltatások is, amelyek révén meghatározható a legközelebbi feltöltő pontok elhelyezkedése, ellenőrizhető azok foglaltsága, sőt megoldható azok előzetes lefoglalása is.

Michel Couture, az EDF Csoport elektromos mobilitásért felelős igazgatója kijelentette: “A bemutató program elmúlt két éve során bebizonyosodott, hogy mind több ember fordul érdeklődéssel az újfajta mobilitási megoldások felé. A projekt során begyűjtött adatok rendkívül sokatmondók. A program harmadik és egyben utolsó éve lehetővé teszi számunkra, hogy tökéletesen megismerjük a felhasználók igényeit, s ennek alapján kialakíthassuk az erre vonatkozó üzleti modelleket.”

Strasbourg városa és Városi Közművállalata

Alain Fontanel, Strasbourg helyettes polgármestere és a Városi Közművállalat elektromos mobiltásért felelős pénzügyi alelnöke szerint “Strasbourg városa és Városi Közművállalata rendkívül elégedett a bemutató program eredményeivel. A visszajelzések megerősítették Strasbourg Városi Közművállalatát abbéli szándékában, hogy további erőfeszítéseket tegyen az elektromos mobilitás fejlesztése érdekében. A töltőpontok hálózatának bővítésére ki kell dolgoznunk a feltöltési infrastruktúra fejlesztését célzó stratégiát. Ennek érdekében 2012 szeptemberében növelni fogjuk az alacsony feltöltési sebességű töltőpontok számát, s ezt a hálózatot a Strasbourg Városi Közművállalatnál felszerelt gyors és gyorsított feltöltési sebességű pontokkal egészítjük ki.”

A strasbourgi PHV-program a Toyota globális projektjének részét képezi, aminek keretében a vállalat 600 Prius Plug-in Hybrid modellt állított forgalomba Japánban, az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában. A Toyota legfontosabb célja mindezzel a PHV-k technológiájának és teljesítményének további vizsgálata. Az EDF legfontosabb célkitűzése a feltöltő infrastruktúra lehetséges működési módozatainak felmérése. A bemutató program eredményeként a szervezők értékes visszajelzéseket kapnak arról, hogyan fogadják a fogyasztók az új autóvezetési koncepciót, vagyis ez lehet a későbbi, széleskörű üzleti tervek alapja.

(1) A számítás alapjául 1,63 EUR/liter benzinár és 0,12 EUR/kWh áramdíjszabás szolgált

Forrás: Toyota.hu

Új Toyota Avensis tesztvezetés

Toyota Értékőr

Hírek, érdekességek

Szolgáltatások

Salgótarjánban

Kakuk Autóház Kft. - Toyota Salgótarján

3100 Salgótarján, Füleki út 152.
Telefon: (32) 520-640
Fax: (32) 511-400

Gyöngyösön

Balla Euro Kft. - Toyota Gyöngyös

3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.
Telefon: (37) 503-503
www.toyotagyongyos.hu