• GT86
  • Az új GT86 tervezői olyan szenvedélyes autórajongók, akiknek egyetlen célja volt: megteremteni az autóvezetés vegytiszta örömét.
  • Az új, 2011-es Hiluxot keménynek és nagy teljesítményre képes autónak építettük. Sziklaszilárd alvázának köszönhetően a Hilux ereje és megbízhatósága legendás.
  • Az Új Avensis...
  • A sedan vagy kombi karosszériával egyaránt megrendelhető Toyota Avensis most elegáns, új formatervet, kifinomult utasteret és számos intelligens technológiát kínál.
  • Látványos formaterv, csúcsminőség, bőséges tér, és innovatív technológiák – ezek az alkotóelemek garantálják, hogy az új Toyota Corollának boldog és büszke tulajdonosa lesz.
  • A Priusban korunk legmodernebb technológiája működik. Fejlett Hybrid Synergy Drive® hajtása, finoman kidolgozott aerodinamikája és könnyű szerkezete révén az autó nemcsak lélegzetelállító teljesítményt, hanem világelső fogyasztást és ultra-alacsony CO2-kibocsátást is kínál.

Legalacsonyabb európai CO₂-flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll

Az Európai Bizottság és az Európai Környezetvédelmi Ügynökség nemrégiben közzétett, 2010-es jelentése alapján immár hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a Toyota Motor Europe (TME) modellkínálatának CO₂-kibocsátása a legalacsonyabb, vagyis a vállalat nyújtja e téren az autóipar legjobb teljesítményét. A TME autóinak flottaszintű CO₂-kibocsátása 112,2 g/km (a Toyota és a Lexus modelljei együtt szerepelnek e listán), míg az iparág átlagértéke 140 g/km. A TME eredménye még a Bizottság által előirányzott 128,35 g/km értéknél is mintegy 16 g/km-rel kedvezőbb.

A legfrissebb eredmények rendkívül fontosnak számítanak a Bizottság munkájában, amelynek célja a CO₂-emisszió csökkentése. A 2010-es és 2011-es eredmények olyan mérőszámok, amelyeknek alapján megállapítható, hogy az egyes autógyártók milyen messze vannak még a 2012-re kitűzött céloktól. A jelenleg érvényes előírások alapján a 2010-es jelentés a gyártók autóflottájának 65 százalékával számol, vagyis a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású modellekkel.

A TME számára előirányzott 128,35 g/km érték kiszámításának alapja az volt, hogy 2010-ben 564.633 Toyota és Lexus modell kelt el az Európai Unió tagállamaiban. Ha ugyanezt az értéket a 2015-ös, a flotta 100 százalékával számoló módszer szerint kalkuláljuk ki, a TME flottaszintű CO₂-kibocsátása 2010-ben 129 g/km volt, ami mindössze 0,7 g/km-rel haladja meg a vállalat célkitűzését, ám még mindig alatta marad a Bizottság által 2015-re előirányzott, a flotta 100 százaléka alapján kiszámolt 130 g/km-es értéknek.

A most közzétett eredmény nemcsak megerősíti a Toyota vezető szerepét a környezetvédelem terén, hanem egyben hitelesíti is a vállalat hosszú távú globális stratégiáját, amelynek célja, hogy a Toyota – a full hybrid technológia meghonosításával sorozatgyártású modelljeiben – újabb lépést tegyen a környezettudatos és fenntartható mobilitás megteremtése felé. A világ első, sorozatban gyártott full hybrid autója, a Japánban 1997-ben (Európában pedig 2000-ben) bemutatott Toyota Prius rendkívül gyorsan népszerűvé vált. Idén a Prius mellett két új modell is megjelenik a Prius-család kínálatában: a hétüléses Prius+ és a Prius Plug-in Hybrid.

2011-ben a Toyota és a Lexus full hybrid modelljeinek globális értékesítése átlépte a 3,5 millió darabos határt; a növekedés továbbra is folyamatos, mivel a Toyota mind több modelljében jelenik meg a full hybrid technológia. 2011-ben az Európában eladott Toyota és Lexus járművek több mint 10 százaléka hibrid hajtású volt. A vadonatúj Yaris Hybrid révén a Toyota idén első ízben jelenik meg hibrid hajtású autóval a kompakt B-kategóriában. A 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Lexus GS 450h forgalmazása is 2012-ben kezdődik.

A Toyota hisz abban, hogy a hibrid technológia alkalmazása a leghatékonyabb és legpraktikusabb megoldás az emisszió és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére rövid és közepes távon. Az akkumulátor-egység méretcsökkentésével és a Hybrid Synergy Drive rendszer hatékonyságának növelésével a vállalat folyamatosan tökéletesíti jól bevált hibrid technológiáját. Emellett a Toyota más zöld megoldásokat is fejleszt, többek közt a bio-üzemanyagok kínálatát, valamint elektromos hajtású és hidrogén üzemanyagcellás járműveket. A mostani Tokiói Autószalonon két új tanulmányautó is megjelent – a rövid városi utakra tervezett ultrakompakt és kis tömegű, elektromos hajtású FT-EV III, valamint az FCV-R üzemanyagcellás limuzin, amely a 2015-ben bevezetendő modell alapjául szolgál.

Új Toyota Avensis tesztvezetés

Toyota Értékőr

Hírek, érdekességek

Szolgáltatások

Salgótarjánban

Kakuk Autóház Kft. - Toyota Salgótarján

3100 Salgótarján, Füleki út 152.
Telefon: (32) 520-640
Fax: (32) 511-400

Gyöngyösön

Balla Euro Kft. - Toyota Gyöngyös

3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.
Telefon: (37) 503-503
www.toyotagyongyos.hu